PS

Ingen kan väl påstå att Photoshop skulle vara tråkigt. Knepigt kan det vara till en början
men det är väldigt kul att upptäcka nya funktioner som jag precis gjorde. Vill minnas
att jag testade den här effekten på text för länge sedan men då ville det inte fungera.
Nyss hittade jag dock ett busenkelt knep- voila! ;)

Jag gjorde inte mer än att skriva något med rejält teckensnitt, ordnade så att bakgrunden
såg lite roligare ut, letade upp en snygg textur (effekten i själva bokstäverna) och så
avslutade jag med att arbeta med clipping mask samt lite effekter.
Väldigt simpelt och lite svårt att finna användning för, men onödigt kan också vara kul ;)



image39

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0