Egoistiskt bloggande.

Jag har ganska många gånger tänkt på en sak som förekommer på måånga (framförallt
tjejers) bloggar. Man gör lite gratisreklam för en sajt där man reggar sig och har
möjlighet att börja samla poäng. Kommer man upp i ett visst antal poäng omvandlas det
till pengar som man får i form av presentkort. Det här är ju ett lysande sätt att få
shoppa gratis, och personerna bakom hemsidorna tjänar säkert ganska bra på detta.

Det jag irriterat mig på är snarare hur det går till att samla poäng. Bloggarna skriver
massa goda ord, och uppmanar alla att hjälpa dom själva på vägen till ett kort. Detta
gör man genom att bli medlem via länken dom brukar skriva ut. När ett visst antal fallit
för denna process kommer tjejen få sitt kort och vad får du då? Ja, har du ingen stor
bloggdär du kan nå ut och be om en hjälpande hand, då blir det ju bara ansträngande.

Dom som bedriver stora bloggar är överösta med denna möjlighet, men vad får man för
tack som läsare när man hjälpt till? Ingenting, såklart! Så jäkla löjligt så det finns
inte. Även om jag hade en stor blogg skulle jag aldrig utnyttja det. I alla fall inte
utan att ge något tillbaks...Antagligen är jag ganska ensam om att tycka detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0