lär-känna-mig-på-10-röda

Jag sitter på mitt oh, så händelserika, jobb *not*. Får ett samtal i halvtimmen och har läst alla bloggar trehundrafemtioelva gånger. Vad passar väl bättre än att hitta på frågor till mig själv och besvara dom i samma veva?Snacka om smart samt timekiling!

namn: madeleine katarina mårtensson (har alltid hatat mitt efternamn. varför kan inte jag få heta något mer chic? typ Silfvernagel)...
bor: i l-dal. eller linnsdahl som många tröga lindsdalsbor verkar tro att det stavas.
gjort i sommar: suttit på häcken hela jädra sommarn och tvingats jobbat. har m a o inte njutit av många soltimmar. 
favoritsyssla: sitta fylld med inspiration i photoshop eller ligga i sängen och titta på SATC tills jag somnar. det är ju inte helt fel att gosa med vovven heller.
favoriträtt: en lagom kladdig kladdkaka med litervis av grädde
vad tänker du på just nu: om jag ska köpa leggingsen jag såg på monki, eller inte?
göra ikväll? njuta av att slippa sitta och halvsova framför en dator där blocket.se och facebook.com är spärrat.
händer i helgen? ska nog ö-köra lite om jag orkar. Note to self: se till att orka nu(!) även om det är dötråkigt. Slappa hinner jag ändå.
vad köpte du senast? låga, vita converse. och hårinpackning faktiskt.
vad gör du om en vecka: har dödsångest, krämpor och sååå inte lust att åka in till högskolan för att bli en av dom. helgen innan ska jag alltså ta igen all slapp-tid som jag missat pga jobbet. det blir tufft ... heh.
vad skulle du vilja slippa? köpa den där SATANS kemiboken på ENGLISH för ETT OCH TRE! enligt min mening är den inte ens värd fem korvöre.
vad är du sugen på? inlagd gurka. jag älskar det.
vad är du allergisk mot? tomater, persikor, röda äpplen, BANAN!!!, päron, vissa nötsorter, RÅA MORÖTTER, pollen + 24345 grejer till. Not to self: det är så jävla smidigt att anta det. har alltså inte gått och testat mig hos någon läkare. kliar det så kliar det!
har du blivit sydd? ja. bedövningen gjorde svinont. däremot har jag alltid haft jättesvårt för syslöjd, så kirurg kan jag aldrig bli.
hur gammal var du när du lärde dig att gå? ingen aning, ganska gammal ändå tror jag. jag ville liksom inte lära mig utan jag satte mig på min blöjklädda rumpa, tog fart med benet och BOKSTAVLIGT talat, for fram över mattor och golv. på vårdcentralen sa dom att jag hade fel på motoriken, hah.
roligaste barndommsminne? min dåvarande bästis och jag drog i varsin ände av mitt trollspö fyllt med vätska samt MASSA lila glitter. den gick natuirligtvis sönder och allt forsade ut på min matta. hur vi löste det?
vände på fanskapet, såklart!
sjukaste buset genom tiderna? har slängt ut apelsinklyftor på taket och skyllt på att det säääkert var grannen som hade busat. la en varm smörgås på fönsterbläcket en gång också. jag har helt enkelt aldrig varit så glad i ätbara ting, heheh.
har du ringt till snuskiga dejtingnummer? OM jag har! gjorde det varje dag efter skolan. vi brukade planera innan varje samtal vad vi skulle säga. sjuuukt kul.
funderat på att bli spådam över telefon? lätt, 19:90/minut och så bara; "jag ska gå bort till min kula och titta efter, var god dröj" hehehe.
har du varit fjortis nån gång? ja, under hela högstadieperioden typ. gick på sandra varje fredag och tyckte att det var sååå käckt. klunkade alltid starksprit som man snott av mamma och pappa. minns så väl innan mitt gäng skulle dit första gången, jag trodde seriöst att man skulle ha pass med sig och min kompis trodde att man skulle ta av sig skorna och ställa dom snällt i ett hörn. så söta.

favoritskådis? hmm, faktiskt ingen vad jag kan komma på nu... en leonardo di capriciosa för ~10 år sen var jag dock besatt av för några år sen. sen om han är så duktig har jag väl aldrig tänkt på. det räckte liksom med att han var skitsnygg och att jag till hans filmer insåg att jag är väldigt hetero. jag gillar dock han som spelade hajen i james bond! och han som spelar leather face.
Ska du vaccinera dig mot trendiga svininfluensan? har ingen planer alls på det faktiskt. gratis, men åh, så överskattat
hur var du som barn? uppenbarligen väldigt rolig. jag älskade att dansa, vilket jag inte gör idag. på min kusins dop ställde jag mig längst fram bland bänkraderna och dansade samtidigt som jag nynnade väldigt högt. alla satt tydligen och fnissade. kan väl ha varit.. 3-4 år gammal?
jag brukade dansa framför tv:n också. en gång blev jag så utmattad att mormor sa åt mig att sluta och sätta mig ner istället, men jag toalvägrade, haha!
har ett skitroligt band från 90-talet med mig själv på min gamla trehjuling, jag kör liksom in i väggen hela tiden och det gör mig vansinnig! jag blir blodsprängd i ögonen, vänder mig mot kameran och utbrister: JÄÄÄVLAH!!!
åh, jag älskar alla videofilmer på mig. snacka om att vara egenkär.


Das war alles. Kan ju inte fortsätta i all evighet, heller. Men ni ska veta att tiden gick snabbt. Jag var så inne i mitt skrivande att jag blev skiträdd och flög upp från stolen när det ringde, hah.


Kommentarer
Postat av: I

haha silvfernagel <3

2009-08-21 @ 17:41:33
Postat av: madde

hetaste efternamnet efter :D hoppas hon hette något lika kul i förnamn :-D

2009-08-21 @ 19:03:07
URL: http://madddelen.blogg.se/
Postat av: madde

ever ska det stå, inte efter ;-)

2009-08-21 @ 19:03:29
URL: http://madddelen.blogg.se/
Postat av: Shirley

HAhahahha asgarvar åt när du lärde dig att gå frågan!

2009-08-24 @ 00:06:01
URL: http://shirleyl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0