Kortare än kortast

Vilken märklig dag! Jag hade en lektion. En. Den började 8.10 och
slutade 9.30. Snacka om kanondag! Flera såna, tack.

Käkade upp dom resterande tortillasen (tortillas i plural...?) och tittade
på Oprah. Vet inte riktigt vad jag tycker om henne. Jag skulle antagligen
passa i en egen show mycket bättre. Idag handlade det om amerikanska
farmar och framförallt hur djuren lever. Ni vet, en megastor gris i en såpass
trång bur att den inte ens kan vända sig om! Likadant är det ju för hönor, kalvar
etc. Deras liv går alltså ut på att föda, äta, sova, ligga ner (låter som en helt
vanlig amerikans liv... en tjock oftast).

Men(!) som tur är finns det snälla amerikaner också! Såna som låter sina djur
vandra fritt ute. Jag blev nästan rörd. Tänk er 100 omkringfarande grisar i den
skinande solen... mmm, pretty awesome.

Känner att det blir lite läskigt mycket djursnack, men jag ville bara dela med mig
om just det. Snart ska jag ringa Coop-gubben och bestämma träff med honom
imorgon. Läskigt, mycket läskigt. Det ska nog gå bra det också.

Inga bilder? Dålig stil av mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0