Människor är monster, inte djur

Vet faktiskt inte hur jag ska formulera mig på vettigt sätt gällande artikeln jag
precis läste i Aftonbladet. Den handlar om asiatiska svartbjörnar vars magar
man gör hål
i för att på så vis tappa gallan ur dom. Den används tydligen i
medicin. Det här sysslar man med i Kina (oj, så ovanligt att det är dom idioterna
som ligger bakom det...). Det är absolut inte förbjudet så varje år används 7000
björnar i detta syfte.

Vad ska man säga? Jo, jag avskyr Kina och tänker aldrig sätta min fot i det groteska
landet, till att börja med. Nu menar jag inte att jag tänker dra alla kineser över en kam
och inte heller påstå att det bara pågår djurplågerier i Asien utan det är globalt.
Frågan jag ställer mig är hur man kan sjunka så lågt? Hur kan man göra ett djur så
fruktansvärt illa? För pengarnas skull, säkert, och det är det jävligaste av allt.

Tänk vad människor är beredda att göra för pengar. Jag låter mig hellre svälta än att
göra ett djur illa, det är en sak som är säker. För mig är djurs välmående mycket mer
värdefullt än alla pengar i världen.


Läs artikeln om ni vill:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4351947.ab

Visst är dom fantastiskt fina, björnarna? När ska vi inse att det inte under några
omständigheter är okej att behandla varelser illa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0