MJ

Jag har ju ännu en gång inte bloggat på väldigt lång tid men just nu känns det som att jag har mycket att skriva...
Hade sovmorgon idag och vaknade några minuter för tidigt. Då har jag en vana att slå på dumburken för att försöka hålla mig uppdaterad. Jag slår över till fyran och där sitter nyhetsmorgons panel med ett Michael Jackson-foto i bakgrunden. Jag fattar inte varför tills de säger orden "Michael Jackson är död".

VA?! Vad är han, sa ni?! Kunde känna hur det började bränna innanför ögonlocken... Det är ju inte klokt. Jag har alltid tyckt att han är så jäkla stark som har överlevt allt trassel. Han har varit odödlig i mina närsynta ögon. Michael Jackson kan ju inte dö! Michael Jackson är så speciell, han överlever allt!

...Nu visade han sig vara mänsklig han också.

Han är en av få som jag från dagen jag lärde mig gå har haft intresse för och jag har alltid avgudat hans musik. Jag minns så väl att vi på en Disney film av någon anledning hade inlagt ett dansnummer med Michael. Det var musikvideon till Thriller. Om jag älskade den! Han var ju så sjukt grym! Jag minns att jag satte vita tejpbitar på fingrarna bara för att han hade det... Fråga mig inte hur jag tänkt. Eller jo, fråga gärna om jag tänkte. Herregud, säger jag bara. Varför ska alla underverk dö vid så ung ålder?



Det är såhär jag allra helst minns honom (...och dessutom inte behöver bli rädd av en hudton som är så vit att den blir blå...). Sov gott, DU ÄR kung!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0