familjen annorlunda

Tänk att jag varje vecka minsann sitter bänkad framför det! Det trodde jag aldrig för normalt sett tröttnar jag om avsnitten ser likadana ut vecka in och vecka ut. Inte den här gången, wow!

Igår fick man ju följa med dalarna-pappan till jobbet. Visade sig att han arbetar som CNC-operatör, precis som allas vår blogg-Engla! Coolt! Visste inte vad det var innan, men jag hade i alla fall trott att det skulle vara väldigt feminint. Visst sitter man mycket och jobbar vid en dator, men 10-barnspappan hade rejäla hörselskydd och vistades i industriområden där han knåpade med farliga sladdar och grejer. Har såå svårt att föreställa mig lilla Engla i en sådan situation!

Det här fina vädret får mig att vilja gå ut och bara promenera, promenera och promenera. Ha picnick och titta upp på molnen. Men jag går i skolan så det finns det ingen tid till. Samtidigt möts man alltid av annonser i tidningen där en flicka figurerar och "ber" om att också få gå i skolan och utbilda sig. Det är rätt sjukt, vi sitter i helt tvärtom sits. Fast det är klart, när man ser afrikansk skola på tv så verkar det inte särskilt ansträngande. Typ ABC och så rast i savannen.


Kommentarer
Postat av: Shirley

Hahahha! Du har så rätt om Afrika barna!

2009-03-17 @ 18:00:30
URL: http://shirleyl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0