fängslande brevvän

För ett par år sedan, minns inte exakt, visades ju något program med Reneé Nyberg där hon träffade olika spännande personer. Tror det hette 60 minuter eller något snarlikt. Minns att jag var extremt avundsjuk på henne och att jag minsann också ville vara programledare för det - men det hör inte hit.
Det jag ville komma till var att i ett av avsnitten åkte hon till Alcatrazfängelset i USA. Så olidligt spännande, tyckte jag. Hon verkade komma bra överens med brottslingarna; hon köpte liksom deras puppyface och malande om att dom satt där enbart pga misstag och otroligt nog snappade hon upp ett par adresser, dvs blev brevvän (penpal) med dom! Så när hon återigen anlänt till Sverige fortsatte hon med att hålla kontakten.

Jag blev så fascinerad och berörd att jag surfade in på fängelsets hemsida, läste om den charmiga skaran och berättade för min mor att jag ville börja brevväxla med någon av dom. "Dom verkar så snälla", men jag fick ett nej. Det fick jag absolut inte göra. Hur kunde jag ens komma på tanken?!

Tja, kan Reneé så kan väl jag, tänkte jag. Det blev dock aldrig så. Är alldeles för snål för att handla frimärken och sånt. Jag brukade dessutom tröttna på mina brevvänner ganska fort. Hade dock aldrig en manlig badboy...Tänk vad fräckt att få brev av en skitig, svettig karl som skriver i sin trånga cell. Vet inte varför men amerikanska fängelser är så himla hett! (Sålänge jag aldrig befunnit mig i ett och sett hur sunkigt det är + att jag vet att dom har begått sjuka brott osv).


Ser ni papper och penna? Dom runda glasögonen var mindre heta...

Kommentarer
Postat av: Johan

Haha, man slutar aldrig att förvånas :D Nu är det visst en skitig fängelsecell som gäller :D:D

2009-03-18 @ 20:17:37
Postat av: Shirley

haahha, kanske dags för Johan att flytta till en fängelsecell.. annars får han lite konkurrens av brottslingarna. =PPP

2009-03-18 @ 20:31:55
URL: http://shirleyl.blogg.se/
Postat av: Shirley

Hahah men tänk dig en mördare vet vad du heter och vart du bor!!!!!

2009-03-19 @ 18:07:24
URL: http://shirleyl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0