adventure ecology


Jag bara måste tipsa om den här killens program som i Sverige går under namnet "Miljöresan", och sänds på SVT. Det är verkligen en grym serie! Jag fastnade framför avsnittet om brytning av guld och dess påverkan på närliggande miljö, och satt som förstenad och såg hela halvtimmen. Grymt! Nu tänkte jag titta på delen som handlar om lax och hur allt egentligen går till med odlingen. Bättre än Desperate Housewives!

Och, idag har jag gjort något coolt! Har fått gå in i en sån där simulator som sjöfart tränar i. Det var ballt som tusan och nog kom jag att tänka på Rederiet, alltid. Inte nog med det, idag hade vi föreläsningar om väder och vad väder egentligen är, vilket man sällan resonerar kring, men i alla fall, vi KLÄTTRADE upp på taket, eller närmare bestämt, tornet, på sjöbefäl för att kika lite på deras mätstation. Alltså en sådan som mäter temperatur, vindhastighet, tryck, etc etc. Svinblåsigt men utsikten var värd besväret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0