Hela grejen med klimathot

Jag vet inte varför, men jag får liksom sån himla ångest av allt snack
om klimathotet
som människan orsakar. Inte för att jag tycker att det
är bullshit eller något sånt, nä det handlar snarare om att jag är lite rädd för det.
Man kan läsa hundratals artiklar om människor som svälter pga att vi vill göra
bränsle av deras råvaror, att isen smälter och att isbjörnar sakta men säkert
minskar i antal osv! Hur hemskt är det egentligen inte?

Ett väldigt gott exempel är årstidens väder här i Sverige. Har någon funderat
över var sjutton snön håller hus?
Jag menar, HALLÅ; det är snart FEBRUARI!!! Det är nu det ska ligga 100 cm snödrivor
runt omkring oss, men istället är det runt 10 plusgrader, regn, solsken. Fan vad sjukt!
Tänk om det inte kommer någon snö alls i vinter!? Det finns tyvärr väldigt nonchalanta
människor som skulle säga "men det är ju jätteskönt att slippa!" ja, kanske, men inte fan
är det normalt. Tänk lite! Folk VÄGRAR inse allvaret med det här.

image90

Kommentarer
Postat av: jessi

ja jag håller verkligen med dig!
Jag och några kompisar satt och pratade om det här för två dagar sedan, och när man tänker på det blir man ju helt rädd! Det är faktiskt katastrof om det känns som att vi måste göra någonting åt det snart innan hela världen kommer att gå under! om vi fortsätter såhär så kommer nog inte mina barnbarn få uppleva ett normalt liv, om det ens är så lång tid?
jag skrev ett inlägg för några månader sedan där det även finns bilder hur dem tror att det kommer att se ut på olika platser både i Sverige och bla. Spanien år 2070, och det är ju faktiskt inte så lång tid kvar! jag kanske lever då? titta in om du vill, för visst är det fruktansvärt!
http://jessi91.blogg.se/1195399770_1811__vrlden_str_p_ra.html#comment

2008-01-27 @ 13:23:41
URL: http://jessi91.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0