"Schh!"

Jag kan tänka mig att en del frågor uppstår angående vad fasen jag sysslar med om dagarna, för blogga, det har jag ju inte tid med.

Kära ni. Jag lever ett väldigt hektiskt liv! Igår följde jag t ex med Johan till stadsbibblan. Åh, skönlitterära verk luktar så förbaskat gott. Det biblioteket är mysigt rakt igenom. Studentbibblan, däremot, hatar jag! Det borde inte ens få lov att kallas för bibliotek. Snarare dårhus för studenter [...].

Vi gick runt och runt och runt och luktade, fingrade och bläddrade. Jag fnissade naturligtvis högljutt och fick snabbt påminna mig själv om att det är en synd att föra oväsen på kommunala bibliotek. När vi passerade den där väldoftande litteraturen som man inte behöver vara ett geni för att förstå sig på, fick jag syn på Pamela Andersons bok "Star" och tolkade det som någon form av ett tecken. Typ "det är meningen att jag ska läsa den! Hon vill det". Den var hur tjock som helst och inte en enda bild kunde hon bjuda på! Nu vet jag visserligen inte vad jag hade förväntat mig för bilder, men ändå.

Det blev inget med den saken. Jag blir nervös av att låna böcker för det krävs ju inte sällan lånekort och jag har inte köpt något nytt. I min plånbok finns istället ett numera gult, repigt som jag fick år -96, alltså på sexårs. Det är Barbro som har skrivit mitt namn på det... Eh, ja. När jag motvilligt la det kortet på disken på bibblan i Lindsdal kunde inte bibliotikarien hejda sitt skratt. Det var faktiskt fruktansvärt!

Och sist men inte minst, vid en av datorerna satt ingen mindre än snopp-Johan! Han agerade vikarie rätt så ofta i min högstadieklass och han var inte sen med att upplysa oss om att han var ungkarl. Jag minns att min vän Siv frågade om han var singel, och ja, det var han ju. Och så tyckte någon att han liknande ett sånt där ku...huvud, nånting.

Alltså, är det inte bättre att jag inte bloggar?

Kommentarer
Postat av: issa

(Y)(Y)(Y)

2010-12-30 @ 22:45:16
Postat av: Sigg

vilket hejdlöst inlägg hohoho!

2011-01-01 @ 20:02:58
URL: http://shareware.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0