to good to be true

Shiiit. Hemma idag igen. Livet som student är inte alltid utmattande. Jag vet inte hur många repriser av Top Model och Tyra Banks Show som jag har hunnit avverka den senaste tiden. Jag brukar byta kanal när Oprah börjar. Har väldigt svårt för henne. Eller nä, jag tycker faktiskt att hon är dötrist. Ämnena brukar suga. Som tur är sänds Ellen DeGeneres (vad heter hon egentligeeen) samtidigt på femman. Henne gillar jag. Fast hon brukar också ha töntiga gäster. Nä, får nog bli nån DVD...

Det här hade jag velat gå och lyssna på:

"Plats: Storken, kalmar, sal V159

Sex, njutning och orgasmer ur ett neurovetenskapligt perspektiv
I ett föredrag i tre delar ges en omtolkning av människokroppen som förklarar relevanta fysiologiska mekanismer, hur orgasmer tycks fungera och hur olika sorters sexuell njutning är möjlig. Hur registrerar hjärnan sexuell stimulering och vilka effekter
får detta? Vad säger egentligen vetenskapen om g-punkt, kvinnlig utlösning och multipla orgasmer? Kan det finnas neurofysiologiska förklaringar till saker som sexberoende och våldsnjutning? Vilka idéer finns om de evolutionära processer som selekterat för sexuell
njutning hos ett urval arter? Hur interagerar sexuell aktivitet med sjukdom, hälsa och åldrande?

Föreläsare är hjärnforskningsdoktoranden, teoretiska filosofen och sexualupplysaren Fredrik Johansson som 2008 tröttnade på den nästintill totala avsaknaden av en syntetiserad helhetsbild av human neurosexologi och bestämde sig för att själv göra något
åt saken. Resultatet blev ett radikalt studium av framför allt sexuell njutning och dess neurofysiologiska struktur.

Fika till självkostnadspris finns tillgängligt.

Välkommen!"

Jag menar, sitta och fika och fnissa lite samtidigt som man lyssnar på en manlig doktorand som föreläser om sexy njutning... Ehh, kan det bli bättre, månne?!

Kommentarer
Postat av: Sigg

hahahaha! va e "storken" då? låter som det e ett ålderdomshem han ska föreläsa på hahaha. Jag vill också gå;DD

2010-10-16 @ 12:23:58
URL: http://shareware.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0