puss

Åh. Jag satt 'helt random' och läste om gruppen Midnight Oil. Ni vet, How can we dance when our earth is turning, how do we sleep while our beds are burning... En härlig dänga. Döm om min förvåning, när jag insåg att dom ju verkar helt fantastiska! Och det kommer jag på nu. Nåväl, bättre sent än aldrig.

Jag tog mig friheten att saxa bevis från wikipedia:

"De har ett starkt engagemang för bl.a. miljön och Australiens ursprungsbefolkning, aboriginerna, vilket avspeglar sig i nära nog alla sångtexter."

"Den 30 maj 1990 höll de en konsert framför oljebolaget Exxons huvudkontor på 6th Avenue på Manhattan för att protestera mot bolagets dåliga hantering av Exxon Valdez oljeutsläpp i Alaska."

"Vinsten från försäljningen gick till Greenpeace."

Jag blir alldeles varm i mitt miljövetar-hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0