djur är väldigt dålig mat

Det här är en dokumentär helt i min smak (när jag är allvarlig, bör tilläggas).
Miljö och kött. Kött och miljö. Tänk att det är en så dålig kombo.

Jag blir glad när jag ser att det finns människor som tänker på vad industrin gör med vårt klimat. Och att det finns dom djur som får leva betydligt drägligare liv än andra. Jag hoppas samtidigt att forskare och andra initiativtagare ser till att odlat kött blir accepterat på marknaden inom en snar framtid.

Vi vet ju ganska mycket om klimatförändringar, men inte så himla mycket om konkreta saker för gemene man att göra, för att bromsa upp dom. Kikar man på dokumentären, vilket man verkligen borde - jävla Big Brother-generation, får man lära sig en hel del. Personligen tycker jag att alla som envisas med att kött är nödvändigt borde tänka till lite. Jag tycker om att ta soja och dess aspekter som ett exempel. Helt ofattbara arealer regnskog skövlas för att odla eländet med syfte att föda upp köttdjur. Alla är vi ju emot skövlig av den, eller hur? För att inte tala om hur korkat det faktiskt är att äta djuret som ätit sojan. Energiförlust utav bara fasen. Så visst handlar det om mer än etik!

Det är ju ingen nyhet att jag och många andra tar det personligt och blir väldigt ledsna när människor säger att den här typen av djur är vandrande köttbitar och mindre värda. Men, som jag brukar säga, skrattar bäst som skrattar sist. Ska vi lösa problemet med en stigande efterfrågan så måste det ske en förändring. Och, MÅTTE FETA LARVER VARA EN DEL AV DEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0