Människan är grym och ignorant

Känner att min rubrik är väldigt stark, men jag menar det verkligen utan
att dra alla över en kam. Det är klart att inte alla människor är svin, men
majoriteten är, när det handlar om kött. För; har du någonsin tänkt på att
det inte spelar någon roll hur snäll du är mot djur sålänge du sätter dig
vid bordet och avnjuter en biff?


Att det är majoritetens fel att djur blir så fruktansvärt grymt plågade?
Att det enda sättet att visa att det inte är ok, är genom att inte äta kött,
egentligen?
Att det inte är slaktaren som ska känna skam, utan att det är du som äter
det slaktade djuret?

Jag är absolut inte förbannad på slaktare, de sköter bara sitt jobb som ju någon
faktiskt blir tvungen att göra sålänge Du äter kött.

Varför är det så vansinngt svårt att låta bli kött? Varför är man så blåögd och
ignorant? Tror man inte att det går till så på riktigt? Att det säkert bara är så i andra
länder, vilket inte berör dig som bor i trygga Sverige, där sådant inte förekommer?
Ska jag vara ärlig så tänker jag inte så. Det rör mig inte i ryggen varifrån köttet kommer,
jag kan ju omöjligt veta hur djuren behandlas. + att hela köttindustrin handlar inte om
att vara snäll mot djuren, den handlar bara om att föda upp och mörda. Punkt slut.

Inte vill jag bidra till ett djurs lidande, eller vad säger Du?

Har du tänkt på att proteiner finns i andra livsmedel? Att en genomsnittlig svensk som
äter kött, får i sig DUBBLA mängden rekommenderat intag/dag av proteiner? Är det
inte ganska onödigt?

Det jag vill säga är att ditt behov av kött, vilket egentligen inte borde vara ett behov, gör
att miljontals djur genomgår något vi inte ens vill tänka på. Känns det bra?

Kommentarer
Postat av: Issa

du är bra ^^

2008-04-20 @ 20:15:49
Postat av: Shirley

Hejja Quorn!

2008-04-21 @ 19:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0