"Nykläckt" vegeterian

Har beslutat mig för att inte äta något kött mer. Någonsin faktiskt.
Det känns helt fantastiskt bra att ha i vetsap att man faktiskt gör
något bra istället för att bara sitta och gnälla och tycka synd om.
Jag äter inte kött pga det grymma sätt som djuren vi äter, blir behandlade
på, helt enkelt. Visst, att jag avstår från kött räddar kanske ingen gris, eller
vad det nu är, men jag kan i alla fall ha ett gott samvete över att jag inte
har med det att göra och visa att jag tycker att det är oacceptabelt.

Det ska nog gå att anpassa sig till bönor och det vilket jag ärligt talat tror
är nyttiga än det där giftpumpade köttet... Så, jag är helnöjd över mig själv :)

Sen är det inte så enkelt att jag är emot sättet man behandlar djuren på, utan
jag blir så jävla förbannad på just de människorna som medvetet går till sitt
jobb och tjänar pengar på att klubba ihjäl djur eller att sätta dem i trånga ohygieniska
burar där de nästintill har ihjäl varann. Det är nästan pga mitt hat till dom som jag struntar
i att äta kött. Jag vill inte att dom ska få feta plånböcker på djurens bekostnad.

Kommentarer
Postat av: I

Kan bara nicka och instämma!

2008-04-14 @ 21:37:52
Postat av: dajana

åh nu får jag dåligt samvete.. jag har faktiskt funderat på det jättemycket men jag äter ingen grönsak och ingenting annat än kött nästan :/ jag kommer dö av svält isånnafall. får försöka tänka igenom det och inspireras av dig! :D

2008-04-17 @ 12:59:39
URL: http://appples.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0