Vi lever i ett ganska sorgligt samhälle

Läste precis någon blogg, antar att ägaren inte är så himla gammal,
och hon nämnde att hon BARA MÅSTE få en iPhone!!!
Då undrar jag; vad ska man med en sådan till? Ska hon ha den för
att hon behöver den, eller ska hon ha den för att visa upp för sina kompisar
och göra dem avundsjuka? Antagligen kommer en massa ungar önska sig den telefonen
men jag tror att den kommer dö ut ganska snabbt.

Jag vill inte påstå att jag skulle vara bättre, jag brukar också köpa en massa onödiga elektronik-prylar,
men ofast INTE för att skryta utan för att jag behöver dem. En viss skillnad, alltså.

Är jag kanske lite väl hård mot dagens allt mer bortskämda och prylberoende
ungdom?

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag tycker inte alls att du är hård, det du säger är ju sant. Och jag håller med dig!

2008-02-28 @ 22:23:09
URL: http://martinajo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0