KK

Kalmarläns konstmuseum fick min klass äran att besöka idag. Tänkte precis
nämna att det var schysst av skolan men jag kom ju på att det är gratis när man
är under 20 år :P

Ja, särskilt fult utanpå tycker jag inte att det var, bara väldigt litet liksom, men det
stämmer ju att det tar väldigt liten plats på marken i och med att det är ganska högt.
Konsten var rätt tråkig till en början; målningar av Kalmar slott (kul...) blomkål föreställande
hjärnor... I ett rum pryddes väggarna av "rökkollage" dvs massa småbilder på rökande
kvinnor ochi mitten fanns en glaskub man kunde gå in i och röka vilket dom uppmuntrar
folk att göra för att behålla röklukten ;D rätt psycho egentligen.

Fulaste byggnaden i Kalmar är väl att ta i, speciellt med tanke på hur det såg ut
inuti...

image215

Kommentarer
Postat av: Karin

tyckte att det var en vansinnigt ful byggnad :P

2008-05-19 @ 17:57:06
URL: http://rueframboise.blogg.se
Postat av: Johan

Jag tycker den är trevlig! Ett modernt inslag i våran stad!

2008-05-20 @ 15:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0