jag gillar er inte

Under dom senaste dagarna har jag åkt buss under ganska avvikande tider. Typ 10.20 etcetera. Med avvikande menar jag att det är ganska folktomt på bussarna just då.

Hur som helst, det brukade vara jag och ungefär 3 tanter och 45 rullatorer på bussen i fråga. Jag funderar alltid lika mycket och flitigt på hur irriterande pensionärer blir så fort dom entrar bussar, tåg osv. Dom tror liksom att dom äger hela världen och att dom är viktigast på hela bussen.

Jag har dock funderat på om jag inte överdriver, och att jag säkert blir likadan själv om 80 år, men igår tog en tant priset i "Göra Madeleine ännu mer irriterad"-tävlingen. Hon närmare bestämt TVINGADE busschauffören att säga till henne när hennes hållplats kom!!! Jag hade ALDRIG sagt åt en busschaufför att han måste säga till mig när jag ska gå av.
Tänk om han ansträngde sig så mycket för att inte glömma bort det, att han tappade fokus på trafiken och typ... krockade hela bussen!

Hon sa det så nonchalant "...då säger du till mig när jag ska gå av...". Bara sådär!

Idag fick dock en ganska gullig tant som var halvt ute ur bussen, dörrarna på sig. Chaffisen tryckte väl fel eller något. Dörrarna stängdes alltså när hon halvvägs var kvar i bussen. Kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0