valborg? ikväll?

Jag kom aldrig speciellt långt. Först och främst är jag skitdålig på att säga nej, så det slutar alltid med att jag har lovat bort mig till 347435 olika människor att umgås med. Tyvärr är jag dålig på att befinna mig på flera ställen samtidigt. Tackvare att jag valde att spendera lite tid framför vår trasiga tv, som bara cirka 3 kanaler fungerar på, somnade jag av Simpsons. Jag avskyr Simpsons. Måste komma ihåg det till nästa gång jag har sömnsvårigheter. Vaknade i alla fall alldeles för sent och mådde inget vidare, så vadfan, tänkte jag.

Kände inte för någon eld (höll på att skriva älg!) det här året. Min far och jag kom fram till att det bedrivs rena rama djurparken i dessa höstackar. Igelkottar, sorkar, ormar, tranor, etc etc. Huruvida tranor väljer att krypa in eller inte har vi ingen koll på egentligen. Jisses så många liv som stryker med samtidigt som man står där och fryser skallen av sig samtidigt som en snorig unge springer förbi med sin skyhöga sockervadd som råkar komma emot ditt hår och förstöra det för all framtid...

Jag var uppe och studsade (snarare släpade mina fötter och satte tandpetare innanför ögonlocken...) tidigt idag. Inte helt frivilligt dock, hade bestämt tid för en intervju till. Om det går vägen blir jag arbetskamrat med en grupp vars medelålder ligger på 50 år. Jag ska lätt bli bundis med 63-åringen. Vill inte gå in på fler detaljer eftersom dessa säkert kommer bli trogna läsare i framtiden... not.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0