VETTSKRÄMD

Mina föräldrar kommer ha ihjäl mig en vacker dag. För bara nån timme sedan började dom prata om att jag måste betala av en liten summa till dom. Som ska hjälpa dom att försörja mig, typ. ALDRIG! sa jag bestämt. Jag fick panik. Drog några dåliga skämt i hopp om att vi skulle skratta bort allt. Pappa var dock inte särskilt sträng;

"500 kronor i månaden!"
"Nej. Aldrig."
"Ska vi säga 350 då...?"

Vart fick dom den urkassa idéen ifrån? När jag hotade med att ta mitt pick och pack och flytta till en skabbig källare hånflinade dom bara. Okej, där gick jag kanske LITE för långt... Men ni fattar? Ingen av er behöver väl betala någon jäkla bo-hemma-avgift? Isabelle, du behöver inte svara, utan någon inkomst kan man ju inte kräva det av dig ;-)

Förstår dom inte att min shoppingbudget inte går att äventyra sådär?!

På lördag skulle jag åka till Malmö, men vad kommer jag på? Jag jobbar mellan 09.00 - 12.30. Jippi.

Nä, för att lugna mig själv ska jag lyssna vidare på den "helt-OK-snygge" Robbie Williams. Och duscha.

Kommentarer
Postat av: Shirley

Jag har faktiskt ett krav på mig! PLugga högskola nästa år! Men fan tänker inte göra det om jag inte kmr in på arkitekt eller byggingenjör ^^

2009-08-24 @ 00:04:58
URL: http://shirleyl.blogg.se/
Postat av: Issa

haha, tack för dagens garv ^^

2009-08-26 @ 13:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0