midnatt

Att det alltid ska vara så lätt att bli fast här. Fastnar man inte i en blogg så.. Jo, det är det jag gör. Känner mig inte det minsta trött heller utan bara väldigt törstig och torr i munnen. Orsak? Jag tryckte i mig nästan en hel påse ekologiska tortillas. Mindre bra, särskilt när man redan innan hade ont i magen. Jag är alltid klok i efterhand.

Jag har en veckas lov framför mig från och med imorgon. Det ska bli väldigt skönt med sovmorgon och att återigen kunna vända på dygnet. Jag är så bra på det. Så bra. Det enda jag har inplanerat bortsett från träning och Johanträffar är en stadsvisit med modern min. Hon ska till tandläkaren och av en slump råkar jag vara ledig så då tycker hon att jag ska följa med, så kan vi göra stan osäker i samma veva. Mindre kul, tycker jag. Alltid samma sak, hon bara måste gå dit, och dit, och dit, och jag hänger motvilligt efter. "Kan du hämta en storlek mindre?" eller varför inte "kan du hänga tillbaks den här?".

Det känns som skolan i praktiken redan är så gott som slut, men dom kurserna som startade efter jul har knappt kommit igång än... Jag har svårt att förstå hur nära slutet jag befinner mig. I över tio år har skolan funnits där som en trygghet (eller djävulsbyggnad i dom flesta av fallen). Vardagaen har alltid sett likadan ut, bidraget har hamnat på samma konto månad efter månad. I sommar står jag där utan något att luta mig tillbaks mot.Ingen lättförtjänt tusenlapp att förbruka på kläder. I sommar är det upp till mig och jag måste fundera ut hur jag vill ha det...

Kommentarer
Postat av: Shirley

Det är typ fyra månader kvar till studenten!!!! Läskkigt!!

2009-02-16 @ 08:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0