Att vara maktlös

Urk. Dagen började som vanligt. Eller, inte så jättevanligt. Jag hade
småföretagande med lilla Ann och alla som känner henne/vet vem jag syftar
på känner säkert igen sig om jag skriver att hon är SEEG. Faktiskt. Lite roligt
när vi gick igenom hur man räknar procent/ränta osv, och så kan en tjej inte låta
bli att upprepa hur korkad hon känner sig och att hon verkligen inte förstår ett skit.
Inte konstigt, Ann och att lära ut, hur fan kan det ens få lov att ingå i samma mening...?

Jag grät i skolan idag. Tänker absolut inte skriva något ingående eftersom det här är
internet och att jag inte är den som är den. Jag blev så fruktansvärt berörd att jag
inte kunde stoppa tårarna. Dom jättefina bilderna... Så levande och så vackert. Musiken.
Dom numera sorgligaste Kent-låtar jag hört. Det var tungt.Om jag hade haft övernaturliga
krafter hade jag sett till att allt vore annorlunda. Att livet var fyllt av glädje. Att
smärta inte existerade. Att utvägen var något helt annat.

-

Vad anställer Gina Tricot för människor egentligen? Tjejen kunde inte med betalkortet så
jag fick springa iväg med Isabelle och ta ut pengar, och hon fick alltså lägga undan min
påse och såklart frågade hon vad jag heter. Madeleine, sa jag. Hon skrev "Maddelene".
Kom igen ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0