Dumma fröken!

Funderade precis på en JÄTTEsjuk sak. Sjuk för att ha funderats på av
mig som ofta ser mig själv som felfri och andra - precis tvärtom. Nåja,
du behöver inte känna dig träffad. Dom personerna läser inte min blogg
med all säkerhet.

Hur många har inte snackat skit om lärare under skolgången? Det jag funderade
på var: tänk om jag blir lärare (inte så troligt, men tänk!) och alla ungdomar
tycker så illa om mig. Blev lite fundersam när jag på bilddagboken skymtade en bild
på en äldre dam bland "Senast upplagda..." så jag klickade helt enkelt på hennes
nuna. Självklart var det inte hennes bilddagbok, utan hennes ena elevs. Hon
verkade tycka väldigt illa om läraren. Jag kände empati för den leende tanten och
tyckte att det var elakt av flickebarnet!

Nu lät jag så vuxen att jag skrämmer mig själv. Självklart ska man få hata sina
lärare, vad ska man annars ha dom till? Jag hatade i princip alla lärare på
högstadiet men nu är det glömt. Nu ser jag tillbaks på dom som mysiga typer
hela bunten. Märkligt det där... Ok, fransk-Li kommer jag alltid vara rädd för.
Under mitt muntliga prov underade hon om jag hade anorexia och min mens var
i välbehåll. Hon berättade om hennes dotter som lidit av ätstörningar och
antagligen tyckte Li att jag visade exakt samma tecken. Chockad, och lite skakad
fortsatte jag med uppgiften...

Kommentarer
Postat av: Issa

Hahaha, minns det!

Roligast är det ju för att du kan proppa i dig hur mkt chips som helst ibland.

Men det syns ju inte på dej öht, fubbis (;

2009-01-05 @ 11:17:40
Postat av: Madeleine

undrar om det syns att jag käkat pommes i två dagar?? :$

2009-01-06 @ 16:45:52
URL: http://madddelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0