17.

Jaha, idag är det fredag, minsann. Det hade egentligen kunnat vara vilken dag som helst, känns som att jag inte riktigt bryr mig längre. Är så himla sliten efter jobbet plus att allt blir mycket tråkigare när man är ensam hemma. Enligt det bestämda avtalet skulle jag bara jobba två veckor till (OBS! nästa vecka jobbar jag helt sjukt mycket!!!!!+tusen till) men nu är det sagt att jag ska slita hela augusti ut. Vad innebär det bortsett från papperslappar på kontot? jo, när jag börjar plugga kommer jag vara en sjukt trött zombie. Mina klasskamrater är säkert sånadär livsnjutare som softar i skogen varje dag med massa energi. Kul för mig.

Idag var en typisk telefonförsäljar-dag. Ganska konstigt med tanke på att jag inte säljer något utan istället tar emot samtal av oftast trevliga personer. En tant ringde och hade oturen att komma till mig, jag menar; jag är ju inte den mest seriösa när det kommer till att klaga på fonden. Brukar mest säga att jag förstår vad dom menar och att jag ska framföra det. Något mer gör jag sällan. Hon skällde i alla fall i cirkus en minut utan att jag fick en syl i vädret, och så blir hon trött i halsen och säger "fast ja, det kan ju inte du hjälpa...". Så himla ovärt att skrika på mig i en kvart och sen komma på att, visst ja, den stackars tjejen i kundtjänst kan väl inte hjälpa det... Stackars tanta!

Jag har skitflottigt hår som liksom korvar sig. Inte ens vinden får hårstråna att omplacera sig. Det värsta är att jag inte orkar duscha. Arbetslivet är hårt. Därför ska jag stay in school så länge jag bara kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0