lahet är en dygd

Jaha, och vad hade den här dagen tänkt bjuda på då? Helger är så sjukt överskattade. Det har jag i alla fall börjat tycka i samband med att jag bjöd in mig i högskolans så tråkiga värld. Jag är understimulerad! Det är en himla tur att föreläsningarna brukar vara 4 timmar max (två olika kurser, samma dag), annars skulle jag antagligen hänga med kriminellt folk och deala knark i Berga Centrum.

Jag tycker det är skittöntigt att aldrig komma på föreläsningar med motiveringen "amen jag ooorkar inte åka från Mönsterås varje dag". Hur stor lust har jag att sitta på en fisbuss två gånger om dagen då? Förresten kan det ha varit jag som la krokben för en liten tös på bussen förra veckan... Det gick så snabbt att jag liksom inte märkte något förrän hon låg där på alla fyra. I alla fall, tydligen spelar det ingen roll, allt finns att tillgå på nätet och CSN bryr sig bara om tentaresultat, inte om du är med eller inte på veckans föreläsningar. Soft!

Blev klar med en kursuppgift för två dagar sedan och nu måste jag börja med nästa. Alltså, det är inte lustigt att man känner sig hängig och måste surfa in på ratemypoo.com och zooshock.com för att någonstans hitta sitt goda humör igen. Jag avskyr det här vädret. Gråare än en pensionärs pubishår. Vem fan blir glad av sånt?

Vem försöker jag lura? Jag är förhoppningsvis klar om tre år (om det inte går svinbra helt plötsligt och jag vill läsa vidare ännu mer......). Och då ska jag ta igen ALLT som jag missat när jag och mina glasögon istället tvingats plöja igenom svintråkig kurslitteratur.

Lovar att vara gladare nästa helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0