+20°



Idag har jag legat i en solstol heeela dagen och min mage är sådär härligt röd/brun. ♥

Skulle i vanlig ordning gå på en promenix med lilla Maja varpå vi möter en granne och hennes hund (tänk er en vit brödlimpa på fyra ben med svarta fläckar). Vi står och utbyter några ord och går sedan åt varsitt håll. Bäst vad det är börjar hon ropa efter sin hund som i en väldig fart styr kosan igenom skogen och in i vår trädgård. Hon gick dessutom in och åt upp Majas rester av käket i hundskålen. Lagom garvframkallande, liksom.

Btw, Barometern publicerade en insändare som jag skrev för någon vecka sedan, men(!), ynkryggarna valde att helt och hållet - bara sådär - ta bort ett stycke. Jag inser att det ibland kan vara nödvändigt, folk kan ju få för sig att skriva vad som helst, men varför fick jag inte yttra mig om avlivningsmetoder som brukas på slakterier? Jag skrev verkligen ingenting (enligt mig) stötande, bara ren fakta. Även om dess syfte fortfarande framgår, så måste jag säga att jag blev besviken. Hur ska man egentligen lyckas nå ut till folk? Hur ska man få människor att sluta förneka och istället öppna ögonen? Hur lyckas man få människor att för egen njutnings skull inte mörda? Det finns, på riktigt, människor som tror att djurhållning fungerar som i en Bregott-reklam!

Jag har mailat redaktionen och i alla fall frågat varför jag inte får skriva vad jag vill. Tycker det är ganska ruttet att bara tillåta positiv kritik.

Kommentarer
Postat av: issa

Men ibland förkortar dom väl långa insändare mer pga att de ska få plats? Eller är det bara ngt jag fått för mig?

2010-06-06 @ 15:32:35
Postat av: Madeleine

Nä, i Barometerns fall kan man bara ha med max 1500 tecken (väldigt lite text), så dom behöver inte korta ned :-)

2010-06-06 @ 17:41:18
URL: http://madddelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0