kasta pärlor åt svin



Alla har vi väl någon gång stött på innebörden av så kallad dötid. Då passar det ganska bra att slösurfa lite på exempelvis tradera. Ibland finner man det där lilla extra som man bara måste lägga ett en krona högre-bud på. Jag måste säga att krister-61 är en riktigt charmig säljare! Vem har sagt att mitt skit inte skulle komma någon annan till nytta? kan jag tänka mig att han tänkte, när han samlade ihop alla gratis reklamprylar han samlat på sig under åren.

Jag försökte mig faktiskt på att sälja av en DVD-box för ett par månader sedan. Det gick... sådär, kan man väl säga. Tyckte att det gick på tok för trögt i budgivningen, så jag kom på något alldeles genialt (i praktiken skulle det dock visa sig mindre vettigt). Jag loggade helt enkelt in på Johans konto och la bud på min box. Sådär höll jag på ett tag och visst triggade jag upp budet! Jag hade dock inte räknat med att Johan skulle vinna budet... Det hände inte bara en gång... utan två. Första gången kunde jag skoja om det... "vad smidigt, Johan, nu slipper du ju betala frakten!". Andra gången insåg jag att, nä... Jag kan helt enkelt inte med det där att auktionera ut prylar.
För någon vecka sedan fick jag ett "OBETALD FAKTURA"-mail från Tradera. Det skulle visa sig vara en liten avgift baserad på dom pengar jag skulle ha fått för boxen. Boxen som jag vann. Av ren frustration tänkte jag att jag måste ju maila och förklara, men hur fasen förklarar man en sådan sak...?

Och, du har så rätt, Sigg! Tradera skriver såhär;
"En Medlem är emellertid inte berättigad att själv eller genom någon utomstående lägga bud på sitt eget föremål. Medlemmar av samma familj och Medlemmar som har nära relationer har inte rätt att lägga bud på varandras föremål".

Kommentarer
Postat av: sigg

hahaha det står dessutom i traderas regler att man inte får göra så xD så tror inte du ska maila dom om det haha!

2010-05-14 @ 20:20:15
URL: http://shareware.blogg.se/
Postat av: Kia

Haha, inte så smart. Men alla sätt är bra, utom de dåliga ;)

2010-05-14 @ 22:57:35
URL: http://kiawesterlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0