"tack"

Jag hatar att vara närsynt. Nästan blind utan korrektion. Vilken innerlig tur att jag lever nu och inte back in the days, aka vikingatiden. Då skulle jag inte duga till mycket.

Jag har den där förbaskade puberteten att tacka. Den har fasen inte bidragit till något som skulle få mig att känna tacksamhet.
Det är dyrt att se dåligt. Så pass dyrt att jag brukar låta bli att räkna på det. Men å andra sidan skulle jag säkert slänga dom pengarna på något onödigt istället.

Nu måste jag köpa nya glasögon. Det funkar inte att i längden trotsa förkylningar och ändå ha i linser i flera timmar bara för att jag måste kunna se vad det står på tavlan i skolan. Och det är ju skitsvårt. Jag tycker att jag i allmänhet absolut inte klär i glasögon. Den typen av bågar som jag är mest sugen på är den här. Risken är att jag ser lika dryg ut som hon gör och det vill jag ju inte. Jag vill inte se präktig och lite viktig ut. Den typen av bågar bringar ju så mycket uppmärksamhet och fokus. Skulle jag palla att dra på mig dom när jag går ut med hunden och i övrigt ser för jävlig ut...? Kommer min näsa försvinna i profil av stora, markerade bågar? Eller kanske rent av bli snyggare?

Hmm...

Kommentarer
Postat av: Shirley

HAha asså det är iaf ngt med det formatet, sägs att mac inte kan öppna det.. =P

2010-10-18 @ 20:08:06
URL: http://shirleyl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0