turkey, 2010



Sanden var/är lika varm som den är fin att titta på. Shiiiiit. Tvivlar inte en sekund på dess förmåga att steka ägg.



Man vänjer sig snabbt, men jisses vad varmt det var. Blev jättesvettig av att ligga som en död fisk på en solstol. Parasoll räddade situationen lite, när inte ens havsvattnet kunde svalka. Effektivast var dock en kallvatten-dusch
som installerats på stranden. Det vattnet var säkert ganska ljummet men i +35°C kändes det såå kallt.




Hotellets innergård och en av alla 511 pooler. Den som syns här är den största och minst ockuperade av feta, icke simkunniga tyskor. Jag gillade verkligen att spendera eftermiddagstimmar i poolen. Sliten efter en dag på stranden var det minst sagt avkopplande att flyta runt på en neonrosa madrass och halvsova.

Precis som på alla andra turkiska ställen hade poolområdets bar en musikslinga bestående av typ 5 hits. Den här och den här tvingades man höra tusen gånger under en trettiominuters period. Minst.
Grattis, David, du är uttjattad i chartermål!



En kväll lyckades vi (föräldrarna) skilja oss från "our friend with very tasty food" för att prova på lite inhemskt käk. En muslim-restaurang! Det var väldigt svårt att hitta något ätbart bortsett från fisk för oss syskon. Pizza finns ju, men jäklar vilken tafatt fantasi. Ost och majs eller tomat liksom. Hur som, det här ska föreställa något jätteturkiskt; lång pizza! Smakade ungefär som den ser ut. Torrt. Blev jätteglad när jag såg fefferonin, men den hade ju legat i ugnen... Inlagt ska det vara!

Jag beställde "vegetarian sweet saur" en kväll. Damn. Det ångrar jag än. Brysselkål(!) i nån sås som smakade varken eller. Jag bara h a t a r brysselkål... Resten av tiden åt jag fisk som smakade kyckling...

Förresten, jag åt falafel i Malmö också! Mmmm... Sjukt god.



Svettig blev man av att ränna runt på stan...



Det här ska alltså föreställa hotellets nattklubb. Kikade väl in någon gång strax efter 23.00. Då var det inget vidare drag. Bättre blev det väl visserligen inte av att jag klampade in med mina babyblå crocs...



Jag noterade en fantastiskt utsikt! Alanya stad är väldigt tjusig när mörkret lagt sig.
En väldigt, väldigt bra och trivsam resa!

Jag blev dock lite upprörd när vi precis anlänt till hotellet och fått installera oss i rummet, då jag
inser att det inte finns någon tvål! Och jag som har linser måste ju ha rena fingrar när dom ska
tas ur! Ropade på stackars väsk-"pojken" som inte hade engelska som modersmål...
Alla vet vi ju att tvål = soap.

-Soup? Are you hungry? *viftar med armen som om han höll i en sked*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0